ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Ταχυδρομική Διεύθυνση: Καθηγητή Ρωσσίδη 11, τ.κ.: 54655, Θεσσαλονίκη Τηλέφωνo Επικοινωνίας: 2313.309.436 Email: tta-the@m-t.gov.gr ΩΡΑΡΙΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ: Το Τμήμα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 07:00 π.μ. – 15:00 μ.μ.
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ερώτηση: Ο ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων έκτακτου προσωπικού στους ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού και στα ΝΠΙΔ αυτών (ανταποδοτικού χαρακτήρα, υπό μορφή αντιτίμου και λοιπών αντικαταβολών) έχει προθεσμία για την υποβολή των αιτημάτων;
Απάντηση: Όχι, τρέχει όλο το χρόνο.
Ερώτηση: Ποια είναι τα δικαιολογητικά που απαιτούνται;
Απάντηση: Τα δικαιολογητικά, ανάλογα με το είδος του αιτήματος, αναφέρονται στην εγκύκλιο που εκδίδει κάθε χρόνο το Υπουργείο Εσωτερικών.
Ερώτηση: Για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού στους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ-ΓΟΕΒ) εκδίδει απόφαση ο Γραμματέας της οικείας Α.Δ.Μ.-Θ.;
Απάντηση: Ναι, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας που ασκεί η οικεία Περιφέρεια.
Ερώτηση: Ποιο είναι το όργανο που αποφασίζει για την επέκταση του ωραρίου εργασίας προσωπικού ΟΤΑ με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου;
Απάντηση: Το οικείο Δημοτικό ή Περιφερειακό ή Διοικητικό Συμβούλιο με αιτιολογημένη απόφασή του.
Ερώτηση: Είναι αρμοδιότητα του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης η έκδοση αποφάσεων που προσδιορίζουν το ανώτατο όριο επιτρεπόμενων ημερών κίνησης εκτός έδρας των αιρετών Δήμων;
Απάντηση: Πλέον όχι. Από τη δημοσίευση της υπ’ αριθ. 23907/ 12-3-2024 κοινής Υπουργικής απόφασης, ήτοι την 19η Μαρτίου 2024, παύει να ισχύει η αρμοδιότητα των Γραμματέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας προς έκδοση κανονιστικών πράξεων κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 1 του άρθρου 3 της υποπαρ. Δ9 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις αιρετών δήμων που αφορούν σε εκτός έδρας εκτέλεση υπηρεσίας του δήμου. Σύμφωνα με την αριθμ. 35/61464/30-8-2024 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών πλέον προσδιορίζονται τα ανώτατα όρια μετακινήσεων εκτός έδρας των αιρετών δήμων ως ακολούθως: Δήμαρχοι 180 ημέρες, Αντιδήμαρχοι 90 ημέρες, Δημοτικοί Σύμβουλοι 30 ημέρες.
Ερώτηση: Σε ποια περίπτωση εγκρίνεται η μετακίνηση αιρετών από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης:
Απάντηση: Σύμφωνα με την αριθμ. 35/61464/30-8-2024 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών , για τις εκτός έδρας μετακινήσεις αιρετών στο εξωτερικό για χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτείται, επιπλέον της απόφασης που εκδίδεται από την Δημοτική Επιτροπή, έγκριση μετακίνησης από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (Άρθρο 18 παρ. 15 του ν.4071/2012 και υπ’ αριθ. πρωτ. 30802/20-5-2020 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας).
Ερώτηση: Για την έγκριση υπαλλήλου μετάβασης στο εξωτερικό υπαλλήλου ΟΤΑ Α’ και Β’ Βαθμού και Νομικών Προσώπων απαιτείται να αναγράφεται ο κλάδος και η ειδικότητα του υπαλλήλου που θα μετακινηθεί;
Απάντηση: Ναι. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4336/2015: «οι αποφάσεις μετακίνησης εκδίδονται πριν από την ημερομηνία αναχώρησης του μετακινουμένου, περιλαμβάνουν απαραίτητα το ονοματεπώνυμο, την ιδιότητά του, τον κλάδο ή την ειδικότητα, την ημερομηνία αναχώρησης, έναρξης και λήξης των εργασιών και επιστροφής, τον αριθμό των ημερών και των διανυκτερεύσεων, την πλήρη και σαφή αιτιολογία της μετακίνησης, τον τόπο και το μέσο αυτής, το ποσό της εκτιμώμενης δαπάνης και την αντίστοιχη βεβαίωση δέσμευσης πίστωσης για τη συγκεκριμένη μετακίνηση».
Ερώτηση: Ο Δήμος δημοσίευσε απόφαση για μετακίνηση αιρετού πριν την ημερομηνία αναχώρησής του, όμως, λόγω παράλειψης, τη διαβίβασε στην Αποκεντρωμένη μετά από δύο μήνες. Μπορεί να ελεγχθεί από την Αποκεντρωμένη και να βγει έγκριση μετακίνησης;
Απάντηση: Όχι, δεν μπορεί να δοθεί έγκριση μετακίνησης, γιατί οι αποφάσεις της οικονομικής επιτροπής, οι οποίες εκδίδονται κατά τη διαδικασία μετακίνησης των αιρετών των δήμων εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους, υπόκεινται στον έλεγχο νομιμότητας των άρθρων 226 και 227 του ν. 3852/2010 μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευτεί ή εκδοθεί.
Ερώτηση: Μπορεί ο Δήμος ή η Περιφέρεια να ζητήσουν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση να ασκήσουν έλεγχο νομιμότητας απόφασης που αφορά σε υπερωρίες υπαλλήλων τους;
Απάντηση: Όχι. Για τους Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας εκδίδεται από το Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη, αντίστοιχα ή το εξουσιοδοτημένο από αυτούς όργανο. (παρ.Α.1 άρθρο 20 Ν.4354/15).
Ερώτηση: Μπορούν οι Υπηρεσίες των Δήμων να θέτουν ερωτήματα προς το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, χωρίς να παρέχουν τις απόψεις της Υπηρεσίας τους μετά τη μελέτη του πραγματικού και νομικού μέρους της υπόθεσης;
Απάντηση: Όχι. Σε περίπτωση θεμάτων που δεν μπορούν να επιλυθούν από την Υπηρεσία τους, θα απευθύνονται πρώτα στον Νομικό Σύμβουλο ή στον Ειδικό Συνεργάτη για νομικά θέματα του Δήμου και στη συνέχεια θα υποβάλλουν το ερώτημα. Θα συνυποβάλλουν απαραίτητα τις απόψεις της Υπηρεσίας τους ως προς τη λύση την οποία προτείνουν μετά τη μελέτη του πραγματικού και νομικού μέρους της υπόθεσης, πλήρη φάκελο με όλα τα
απαραίτητα στοιχεία και πληροφορίες για τον σχηματισμό της κρίσης και αντίγραφα της νομοθεσίας, νομολογίας κλπ. στην οποία βασίστηκε η κρίση τους. Ερωτήματα που δεν πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις δε θα απαντώνται ή δε θα διαβιβάζονται στο αρμόδιο Υπουργείο και θα τίθενται απευθείας στο αρχείο της Υπηρεσίας μας.
Ερώτηση: Ποιο είναι το μέγιστο χρονικό διάστημα μετακίνησης υπαλλήλου Δήμου ή ΝΠΔΔ αυτού;
Απάντηση: Υπάλληλος Δήμου ή ΝΠΔΔ αυτού μπορεί να μετακινηθεί μέχρι τη συμπλήρωση (σε συνέχεια ή τμηματικά) του χρονικού διαστήματος των τεσσάρων (4) ετών.
Ερώτηση: Η μετάταξη υπαλλήλων μέσω του Συστήματος Κινητικότητας είναι αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης;
Απάντηση: Ναι. Περιλήψεις αποφάσεων των αρμοδίων για διορισμό οργάνων των ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού που αφορούν μετατάξεις υπαλλήλων μέσω του συστήματος κινητικότητας αποστέλλονται (κατόπιν ελέγχου νομιμότητας) από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ερώτηση: Η πρόσληψη Δικηγόρων – Νομικών Συμβούλων Δήμων – Συνδέσμων Δήμων εμπίπτει στις διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π.;
Απάντηση: Όχι, είναι εκτός Α.Σ.Ε.Π. Αρμόδια για την πρόσληψη είναι η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε συνεργασία με τον οικείο Δήμο Σύνδεσμο. Απαιτείται σε κάθε περίπτωση η κατάθεση πλήρων ατομικών δικαιολογητικών στην εποπτεύουσα Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αναλογικά με τους διορισμούς μονίμου προσωπικού, στα πλαίσια της δημοσίευσης της πρόσληψης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ερώτηση: Η πρόσληψη Ι.Δ.Α.Χ. ΑμεΑ (άρθρο 67 Ν. 5149/2024) από λυθείσα Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση στον οικείο Δήμο εμπίπτει σε διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π.;
Απάντηση: Όχι, είναι εκτός Α.Σ.Ε.Π. Αρμόδια για την πρόσληψη η οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε συνεργασία με τον οικείο Δήμο. Απαιτείται σε κάθε περίπτωση η κατάθεση πλήρων ατομικών δικαιολογητικών στην εποπτεύουσα Αποκεντρωμένη Διοίκηση, αναλογικά με τους διορισμούς μονίμου προσωπικού, στα πλαίσια της δημοσίευσης της πρόσληψης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ερώτηση: Η Δίμηνη Προθεσμία Δημοσίευσης ατομικής πράξης διορισμού μονίμου υπαλλήλου Δήμου – Συνδέσμου (διαδικασίες Α.Σ.Ε.Π.) στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (με αφετηρία την δημοσίευση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης Κατανομής) είναι αποκλειστική ή ενδεικτική;
Απάντηση: Είναι ενδεικτική (συνδυασμός άρθρου 23 παρ. 1 Ν. 5149/2024 με άρθρο 10 παρ. 5 Ν. 2690/1999).